edukacja dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu

Dolnośląska Szkoła Wyższa – miejsce dla Ciebie!

Dolnośląska Szkoła Wyższa w rankingu Perspektywy od lat uznawana jest za najlepszą niepubliczną uczelnię magisterską na Dolnym Śląsku oraz jedną z czołowych w Polsce. W ramach uczelni powołane zostały samodzielne wydziały, kształcące zgodnie z międzynarodowymi standardami na 13 kierunkach. Uczelnia posiada pełne uprawnienia akademickie, zapewnia kształcenie od licencjatu do doktoratu, gwarantuje stałe czesne przez cały okres studiów oraz wsparcie finansowe dla studentów, współprace z ponad 80 zagranicznymi ośrodkami naukowymi z 25 krajów (m.in. w ramach programu ERASMUS+), zatrudnia ponad 200-osobowy zespół cenionych ekspertów i praktyków, inwestuje w komfortowe warunki studiowania, a zajęcia naukowo-dydaktyczne realizowane są w oparciu o autorskie i wielokrotnie nagradzane programy kształcenia.


kierunek studiów podyplomowych: edukacja dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu

Studia adresowane są do:

osób zainteresowanych wspieraniem rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych w wychowaniu przedszkolnym.Program studiów zgodny jest z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. 2013 nr 0 poz. 532) i obejmuje:

Studia na tym kierunku:

umożliwiają uporządkowanie i pogłębienie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności psychopedagogicznych i medycznych. Rozwijają umiejętności planowania diagnozy nauczycielskiej, wnikliwej analizy i interpretacji uzyskanych wyników oraz doboru metod postępowania terapeutycznego. Stwarzają warunki do praktycznego planowania indywidualnej i grupowej pracy terapeutycznej oraz skutecznego działania na rzecz rodziny dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

    Wykaz modułów/przedmiotów

  • Moduł I. Podstawy teoretyczne wspierania rozwoju dziecka:
    • Psychologia rozwojowa dziecka
    • Psychologia kliniczna
    • Pedagogika specjalna
    • Pedagogika przedszkolna
    • Podstawy psychomotoryki
  • Moduł II. Metodyczno-diagnostyczne aspekty wspierania:
    • Diagnoza nauczycielska
    • Konstruowanie programów terapeutycznych
    • Stymulacja kompetencji językowych
    • Socjoterapia
    • Podstawy integracji sensomotorycznej
    • Terapia zachowań niepożądanych
    • Gry i zabawy psychomotoryczne
    • Muzykoterapia
    • Choreoterapia
    • Podstawy pomocy rodzinie

    Studia kończą się egzaminem dyplomowym (opracowanie studium indywidualnego przypadku). Studia mają charakter doskonalący – absolwent uzyskuje kompetencje w zakresie diagnozy nauczycielskiej oraz wspierania dziecka w zakresie specjalnych potrzeb edukacyjnych.



PRAKTYCZNE INFORMACJE
CZAS TRWANIA 2 semestry
ILOŚĆ GODZIN 258
OPŁATY
WPISOWE 100 zł
CZESNE (SEMESTR) 1600 zł
RATA MIESIĘCZNA 320 zł

Zarejestruj się w internetowym systemie rekrutacji

Dołącz do grona studentów DSW

Dowiedz się więcej