Big data, digital marketing and trendwatching

We offer a unique 2-year graduate programme in big data, digital marketing and trendwatching held as full-time or part-time. The innovative curriculum combines knowledge from the field of economics, communications, digital marketing, public relations, statistics, and new technologies. During the course of the programme you will obtain key and full competencies in the new and rapidly developing branch of big data analysis, interpretation and visualisation. You will be using software tools dedicated to personal branding, social and mobile marketing, viral and buzz marketing, content management and creation, video marketing. You will be also given tools and competencies in trendwatching and trendsetting in selected areas like fashion, design, motorization, sports. Students will be familiar with cultural and marketing trends get in-depth understanding of trends formation and proliferation, lifestyles, forecasting and management of the future.

The programme prepares for following occupations: Big data analyst, Big data visualizer, Data miner, Trendsetter, Trendwatcher, Content designer, Content manager, Mobile advertising specialist, SEO and SEM specialist, Video content designer.



Projekt ‚Big data, digital marketing and trendwatching’ – studia II stopnia na kierunku Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Join the creative team of our students!

Take part in EU-funded M.A. Programme and study ‘Big data, digital marketing and trendwatching’ absolutely free of charge!

pedagogika

Practical Courses:

    • Design thinking
    • Data communication
    • Drone journalism and aerial photography
    • Data mining techniques and web analytics
    • Fundamentals of statistics
    • Visualisations and infographics
    • Big data – linguistics analysis
    • Media and Internet monitoring
    • Corporate Identity
    • E-PR
    • Protection of personal data and privacy laws
    • Lifestyles
    • Occupations of the future
    • Psychology of information
    • Web content design and marketing
    • Trendwatching i trendsetting
    • Foresight and managing of the future
    • New technologies in marketing and PR
    • Electronic PR workshop
    • Creative industries and global media
    • Mobile media marketing
    • Branding and e-branding
    • Trendwatching workshop1
    • Issues and trends in Enterprenership
pedagogika

General Classes:

    • Main cultural trends of XX and XXI century
    • Social and cultural impact of media
    • Public opinion research methods
    • Polish Language and Culture1
    • Polish Language and Culture2
    • Polish job market and working environments
pedagogika

Major Courses:

    • Mass communication theories
    • Data journalism research methods
    • Digital discourse analysis
    • Excel and Python programming workshop
    • Online journalism workshop
    • Glocal media
    • Fundamentals of marketing and advertising

Wykładowcy i prowadzący zajęcia na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna:

Studia w Dolnośląskiej Szkole Wyższej stwarzają Ci również dodatkowe możliwości realizowania swoich planów zawodowych i osobistych pasji! Możesz wziąć udział w organizowanych przez nas seminariach, konferencjach, wyjazdach na największe branżowe wydarzenia w kraju i zagranicą, a także podjąć zagraniczne studia w wybranej przez siebie uczelni, z którą współpracujemy w ramach programu ERASMUS+. Gwarantujemy Ci stałe czesne bez żadnych ukrytych opłat, wsparcie prowadzonego przez nas Biura Karier w poszukiwaniu pracy i przygotowaniu się do rozmowy rekrutacyjnej, szeroką ofertę stypendiów, które pozwolą obniżyć Ci koszty związane ze studiami oraz atrakcyjny pakiet zniżek dla naszych studentów w wielu miejscach na terenie Dolnego Śląska.

Admissions:

We accept 25 to 30 applications for the full-time programme and 25 to 30 for the part-time programme. Admission starts May 15th and ends until the list is filled. Applicants are obliged to present undergraduate diplomma of any major (B.A. or B.S. one). The initial interview confirming a good level of English is required.

When you have further questions about the Programme:

    admission.bigdata@dsw.edu.pl

    phone: +48 666 066 026

Practically oriented curriculum
Industry experts involved in teaching

Renowned international faculty from University of Glasgow (Scotland),
Georgia Institute of Technology (USA) and University of Tel-Aviv (Israel)

Internships under the wings of local leaders in e-commerce and advertising,
big data analysis, mobile and interactive solutions,
trendwatching, media monitoring

Up to date equipment and software

Rapidly developing Wroclaw with tones of working opportunities
Start-up culture, professional events, international atmosphere

Erasmus semester programmes
and up to one year internships in Universities
and enterprises from all over Europe.

Arrow
Arrow
Slider

Dlaczego DSW to Miejsce dla Ciebie?

Dolnośląska Szkoła Wyższa w rankingu Perspektyw od lat uznawana jest za najlepszą niepubliczną uczelnię magisterską na Dolnym Śląsku oraz jeden z najważniejszych ośrodków akademickich w Polsce. Wybitni eksperci, praktycy oraz specjaliści współpracujący z uczelnią są jej najmocniejszą stroną. Kształcimy zgodnie z międzynarodowymi standardami na 14 kierunkach. Uczelnia posiada pełne uprawnienia akademickie (do nadawania tytułu doktora oraz doktora habilitowanego). Zajęcia naukowo-dydaktyczne realizowane są w oparciu o autorskie i wielokrotnie nagradzane programy kształcenia. Możliwość podjęcia zagranicznych studiów oraz staży w ramach programu ERASMUS+, przejrzysty system opłat oraz bogata oferta funduszy stypendialnych są niewątpliwym atutem. Liczne seminaria, międzynarodowe konferencje, specjalistyczne kursy i szkolenia prowadzone są w nowoczesnej i przyjaznej przestrzeni kampusu DSW.


Zarejestruj się w internetowym systemie rekrutacji

Dołącz do grona studentów DSW

Dowiedz się więcej
Rekrutacja